Przejdź do treści

Regulamin systemu

Data aktualizacji regulaminu: 1 listopada 2021 r.

Wersja: 1.0.0

Pobierz regulamin

Regulamin Systemu
Ważny od dnia 1 listopada 2021 r.
 

Spis treści

1.      Spis treści
2.      DEFINICJE
3.      ŚWIADCZENIE USŁUGI DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
4.      WARUNKI ZAWARCIA UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
5.      PRAWA I OBOWIĄZKI
6.      POLITYKA PRYWATNOŚCI
A.     Klauzula Informacyjna
B.     Pliki cookies:
7.      DOSTĘPNE USŁUGI
A.     E-USŁUGI
B.     PODATKI I OPŁATY LOKALNE
C.     MOJE PŁATNOŚCI (JEŚLI DOTYCZY)
D.     POWIADOMIENIA
E.     UMAWIANIE WIZYT (JEŚLI DOTYCZY)
Umawianie wizyty – korzystanie z usługi
Uwagi dodatkowe związane z umówioną wizytą
F.      KONTEKST FIRMOWY (TYLKO DLA OSÓB PRAWNYCH)
G.     PORTAL KONSULTACJI SPOŁECZNYCH (JEŚLI DOTYCZY)
8.      ODPOWIEDZIALNOŚĆ
9.      PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
10.        TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
11.        POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 

DEFINICJE

  • ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH - Burmistrz Krzyża Wielkopolskiego, 64-761 Krzyż Wielkopolski, ul. Wojska Polskiego 14.
  • APLIKACJA – Aplikacja mobilna „mInstytucja” dostępna na urządzania mobilne, dająca dostęp do części funkcjonalności SYSTEMU.
  • CIASTECZKA (ANG. COOKIES) – niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na komputerze, tablecie lub smartfonie Użytkownika, podczas gdy odwiedza on różne strony w Internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.
  • DOKUMENT ELEKTRONICZNY – stanowiący odrębną całość znaczeniową zbiór danych uporządkowanych w określonej strukturze wewnętrznej i zapisany na informatycznym nośniku danych (art. 3 punkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570).
  • e-Instytucja.pl – e-Instytucja.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Marszałkowska 58, 00-545 Warszawa, twórca i dostawca oprogramowania, który posiada pełne prawa do udzielenia licencji (Licencjodawca) i prawa autorskie do Systemu oraz przetwarzania danych Usługodawcy zgodnie z zawartą umową o powierzenie danych osobowych.
  • ePUAP – elektroniczna platforma usług administracji publicznej – system teleinformatyczny, w którym instytucje publiczne udostępniają usługi przez pojedynczy punkt dostępowy w sieci Internet (art. 3 punkt 13 ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570).
  • KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1132.).
  • KONSULTACJE SPOŁECZNE – proces dialogu pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikami mający na celu zebranie głosów Użytkowników i w oparciu o nie podjęcie przez Usługodawcę optymalnych decyzji w sprawach publicznych.
  • LOGOWANIE – proces  autoryzacji użytkownika APLIKACJI, polegający na podaniu kodu PIN lub autoryzacji biometrycznej w celu uzyskania dostępu w wyniku ściśle zdefiniowanych uprawnień do korzystania z Aplikacji.
  • PODPIS KWALIFIKOWANY ELEKTRONICZNY – zaawansowany podpis elektroniczny, który jest składany za pomocą kwalifikowanego urządzenia do składania podpisu elektronicznego i który opiera się na kwalifikowanym certyfikacie podpisu elektronicznego. Podpis Kwalifikowany zawiera dane identyfikujące osobę (imię, nazwisko oraz numer PESEL), informacje że podpisany dokument jest integralny (tzn. nie został zmieniony po złożeniu podpisu) oraz że podpis został złożony w czasie ważności certyfikatu.
  • PODPIS ZAUFANY – podpis elektroniczny, którego autentyczność i integralność są zapewniane przy użyciu pieczęci elektronicznej ministra właściwego do spraw informatyzacji. Podpis Zaufany zawiera dane identyfikujące osobę (imię, nazwisko oraz numer PESEL), ustalone na podstawie środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie, o którym mowa w art. 20aa pkt 1 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, identyfikator środka identyfikacji elektronicznej, przy użyciu którego został złożony oraz czas jego złożenia.
  • PORTAL –  oprogramowanie   zlokalizowane pod adresem https://egmina.krzyz.pl/ który jest udostępniany przez Usługodawcę pod nazwą Platforma Komunikacyjna. Portal funkcjonuje w ramach infrastruktury Licencjodawcy Portalu.
  • PROFIL ZAUFANY – zestaw informacji identyfikujących i opisujących podmiot lub osobę będącą użytkownikiem konta na ePUAP, który został w wiarygodny sposób potwierdzony przez organ podmiotu określonego w art. 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570).
  • REGULAMIN – niniejszy regulamin.
  • SYSTEM – rozwiązanie informatyczno-funkcjonalne Licencjodawcy dostępne za pośrednictwem strony WWW lub aplikacji mobilnej, za pomocą którego Użytkownik  otrzymuje między innymi dostęp do swoich danych podatkowych i księgowych zgromadzonych w systemach informatycznych danego urzędu, możliwość wysłania dokumentów elektronicznych skierowanych do urzędu, opłacenia zobowiązania, umówienia wizyty w urzędzie oraz za pomocą którego ma możliwość otrzymania powiadomień o najważniejszych wydarzeniach lokalnych.
  • SYSTEM DZIEDZINOWY – system informatyczny wykorzystywany przez USŁUGODAWCĘ do realizacji zadań związanych z ewidencjonowaniem i pobieraniem podatków i opłat lokalnych, z którego są wizualizowane dane Użytkowników.
  • USŁUGA lub łącznie USŁUGI – usługi świadczone środkami komunikacji elektronicznej przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Systemu zgodnie z Regulaminem.
  • UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Usługi świadczonej drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu lub Aplikacji.
  • UWIERZYTELNIENIE –  proces  autoryzacji użytkownika SYSTEMU z poziomu Portalu lub Aplikacji. Proces uwierzytelniający może być różny w zależności od dostawcy tożsamości polegający na podaniu, np. identyfikatora  użytkownika i hasła, lub innych danych identyfikujących użytkownika uwierzytelniającego za pośrednictwem  Krajowego Węzła Tożsamości w celu uzyskania pełnego dostępu SYSTEMU.
  • USŁUGODAWCA – Urząd Miejski w Krzyżu Wielkopolskim, 64-761 Krzyż Wielkopolski
  • KRAJOWY WĘZEŁ TOŻSAMOŚĆI (KWT) – rozwiązanie umożliwiające uwierzytelnianie użytkownika systemu teleinformatycznego, korzystającego z usługi online, z wykorzystaniem środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do tego węzła bezpośrednio albo za pośrednictwem węzła transgranicznego.

ŚWIADCZENIE USŁUGI DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

    • Do prawidłowego działania Usług wymagane jest
      • Dla Portalu korzystanie z urządzenia posiadającego dostęp do Internetu oraz przeglądarkę webową z włączoną obsługą cookies. Wspieramy przeglądarki Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge (na silniku Webkit), Opera oraz Safari w wersjach wydanych w ciągu ostatniego roku.
      • Dla Aplikacji urządzenie mobilne z systemem Android od wersji 8.01 wzwyż albo z systemem IOS od wersji 12 wzwyż.
    • System ma na celu udostępnienie zalogowanym Użytkownikom – interesantom Usługodawcy –  wybranych danych dotyczących danego Użytkownika przechowywanych w Systemach Dziedzinowych Usługodawcy, stanu zobowiązań, jak też dokonywanie płatności online, składania pism i wniosków, udziału w konsultacjach społecznych, możliwości umówienia wizyty (tylko w ramach Portalu) oraz umożliwienie świadczenia usługi drogą elektroniczną.
    • Korzystanie z Usług Systemu jest bezpłatne, za wyjątkiem korzystania z systemu dokonywania płatności internetowych PayByNet Krajowej Izby Rozliczeniowej lub systemem płatności BlueMedia. Usługobiorca przyjmuje do wiadomości i akceptuje okoliczność, iż systemy Krajowej Izby Rozliczeniowej oraz BlueMedia pobierają prowizję za dokonanie płatności przy każdej transakcji. Dokładna wysokość prowizji jest uwidoczniona przed dokonaniem płatności. Dalsza realizacja płatności oznacza akceptację wysokości prowizji i jej pobrania.
    • Wszelkie szczegóły dotyczące sposobu korzystania z funkcjonalności i Usług dostępnych za pośrednictwem Systemu zawiera Instrukcja Użytkownika zamieszczona na Portalu oraz w Aplikacji pod przyciskiem ‘Pomoc’.
    • System do prawidłowego działania potrzebuje wykorzystywać pliki cookie. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookie znajdują się w Polityce prywatności ujętej w rozdziale 6 niniejszego Regulaminu. 
    • Użytkownicy mają możliwość przeglądu treści ogólnodostępnych  Systemu widocznych po;
      • wejściu na stronę internetową, na której zamieszczony jest Portal. Obszar wymagający identyfikacji Użytkowników jest dostępny tylko dla Użytkowników  uwierzytelnionych. Obszar ogólnodostępny nie wymaga autentykacji.
      • Widocznych po zalogowaniu się do Aplikacji, a przed Uwierzytelnieniem w Systemie. Obszar ogólnodostępny nie wymaga autentykacji.
    • Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu oraz jego akceptacją przed rozpoczęciem korzystania z Systemu w części wymagającej Uwierzytelnienia.
    • Akceptując Regulamin, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie i usuwanie przez Usługodawcę następujących jego danych osobowych:
      • w przypadku osób fizycznych: imię i nazwisko, e-mail, PESEL
      • w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą (w tym w formie spółki cywilnej), osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej: imienia, nazwiska, e-mail i PESEL osoby fizycznej która jest upoważniona do logowania się w imieniu tego podmiotu;
      • oraz wszelkich danych osobowych wprowadzanych do Systemu lub do formularzy dostępnych w ramach Systemu i następnie przesłanych przez Użytkownika w formie dokumentu do Usługodawcy, w zakresie niezbędnym do świadczenia Usług i na zasadach zgodnych z ustawą z 10  maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Ponadto z chwilą akceptacji  Regulaminu, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie i usuwanie przez Usługodawcę danych dotyczących Użytkownika z Systemów Dziedzinowych Usługodawcy w zakresie niezbędnym do świadczenia Usług za pośrednictwem Systemu i na zasadach opisanych w ustawie o której mowa powyżej, a także na powierzenie ich przetwarzania Licencjodawcy Systemu. Użytkownik może w każdym czasie odwołać zgody, o których mowa powyżej, co w przypadku odwołania zgody na przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie i usuwanie danych osobowych Użytkownika będzie równoznaczne z rezygnacją z korzystania Usług.

 

WARUNKI ZAWARCIA UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

1) Zawarcie umowy o świadczenie Usługi drogą elektroniczną między Użytkownikiem a Usługodawcą następuje:

  • w przypadku treści ogólnodostępnych w Systemie – z chwilą wpisania przez Użytkownika w przeglądarce internetowej odpowiedniego adresu Portalu zawierającego treści o charakterze ogólnodostępnym lub skorzystania przez Usługobiorcę z przekierowania do Portalu lub po pobraniu i instalacji Aplikacji mInstytucja na urządzeniu mobilnym;
  • w przypadku Usług dostępnych dla Użytkowników uwierzytelnionych – z chwilą zaakceptowania Regulaminu, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku usług centralnych zawierających przekierowanie do zewnętrznych stron internetowych, ewentualne zawarcie umowy o świadczenie usługi może nastąpić na zasadach opisanych w regulaminach tych stron internetowych.
  • Rozwiązanie umowy o świadczenie Usługi następuje w przypadku:
  • gdy Użytkownik narusza prawo lub postanowienia Regulaminu lub też zachodzi takie uzasadnione podejrzenie naruszenia.;
  • zaistnienia przesłanek o których mowa w Rozdziale 7 Regulaminu – z chwilą odwołania zgody przez Usługobiorcę;
  • braku akceptacji regulaminu.

PRAWA I OBOWIĄZKI

  • Użytkownik ma prawo do:
    • zarządzania swoim kontem w ramach  dostępnych Usług oraz funkcji w Systemie,
    • cofnięcia zgód na przetwarzanie danych osobowych,
  • Użytkownik zobowiązuje się:
    • Korzystać z Systemu zgodnie z Regulaminem oraz instrukcją obsługi,
    • posługiwać się danymi lub/i danymi osobowymi, co do których ma pełne prawo posługiwania się (nie może naruszać praw osób trzecich),
    • nie podejmować jakichkolwiek działań, które są niezgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, zasadami współżycia społecznego bądź dobrymi obyczajami, a także naruszających dobra osobiste innych Użytkowników, osób trzecich lub uzasadnionych interesów Usługodawcy albo innych Użytkowników lub osób trzecich,
    • nie generować nadmiernego lub nieproporcjonalnego obciążenia łącz i innej infrastruktury, w oparciu o którą dostępne są Usługi,
    • utrzymywać swoje hasła w ścisłej tajemnicy,
    • nie udostępniać innym osobom swojego konta prywatnego,
    • nie wykorzystywać zautomatyzowanych programów.
  • Prawa i obowiązki przysługujące Użytkownikowi nie mogą być przeniesione na innych Użytkowników lub/i osoby trzecie.
  • Zabronione jest wykorzystywanie materiałów lub informacji chronionych prawem, jak również naruszanie jakichkolwiek praw Usługodawcy, Użytkowników lub osób trzecich.
  • Usługodawca oraz e-Instytucja.pl ma dostęp do konta Użytkownika gdy jest to wymagane do usunięcia usterek lub problemów technicznych.
  • Usługodawca ma prawo do:
    • informowania Użytkowników o nowych funkcjonalnościach Usług,
    • pytania Użytkowników o ogólną opinię i poziom zadowolenia korzystania z Usług lub pomocy technicznej. Opinie mogą być zbierane w formie pytań lub krótkich ankiet widocznych po zalogowaniu lub być przesyłane e-mailem,
    • badania sposobu korzystania z Usług przez Użytkowników poprzez wykorzystywanie cookies, zbieranie informacji na temat korzystania przez nich z Usług (np. statystyki) zgodnie z Polityką Prywatności,
    • według własnego uznania zmienić funkcjonalności lub wygląd Usług, jeżeli nie powoduje to obniżenia jakości realizowanych Usług na rzecz Użytkownika lub nie wpływa na prawa Użytkowników w zakresie ochrony danych osobowych,
    • usunięcia lub blokady Konta w przypadku naruszenia Regulaminu.
  • Usługodawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, aby zapewnić należyte świadczenie Usług w sposób stały i nieprzerywany.
  • Usługodawca zastrzega możliwość czasowej niedostępności całości bądź części –Systemu, w tym Usług z przyczyn technicznych, w szczególności związanych z konserwacją lub wprowadzaniem zmian. Po powzięciu wiedzy o ww. niedostępności Usługodawca poinformuje Użytkownika stosownym komunikatem, dołoży wszelkich starań, aby ta niedostępność była możliwie najmniej uciążliwa oraz będzie dążył do przywrócenia pełnego działania Systemu.

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza polityka prywatności Systemu określa zasady przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z Usług w Systemie.

Klauzula Informacyjna  

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i art. 14 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej: RODO) informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Krzyża Wielkopolskiego, ul. Wojska Polskiego 14, 64-761 Krzyż Wielkopolski.
W sprawach związanych z danymi osobowymi, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, pod adresem e-mail: iod@krzyz.pl.
Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji wybranych usług cyfrowych dostępnych w serwisie, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, przez okres ich realizacji oraz po ich zakończeniu, zgodnie z obowiązującymi przepisami kancelaryjnymi i archiwalnym.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest niezbędność do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, wynikających z przepisów Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz przepisów właściwych dla poszczególnych usług cyfrowych udostępnionych w serwisie.
W zakresie, który nie jest ograniczony innymi przepisami prawa, posiada Pan/Pani prawo, usunięcia swoich danych osobowych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do przenoszenia, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej przez Pani/Pana zgody.
Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa oraz podmiotom wspomagającym administratora w informatycznym przetwarzaniu danych, na podstawie umowy powierzenia danych osobowych.
Może Pani/Pan wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli wg Pani/Pana, przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów jest wymogiem ustawowym, natomiast w zakresie danych przekazanych dobrowolnie, treść ewentualnej zgody lub umowy będzie określać, w jakim celu będziemy przetwarzać te dane.
Informujemy, że firma e-instytucja.pl sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Marszałkowskiej 58, 00- 545 Warszawa, jako dostawca usług IT, przetwarza Państwa dane w związku z powierzeniem dokonanym w ramach umowy zawartej z Administratorem i zgodnie z wytycznymi Administratora.

Pliki cookies:

 

  • W związku z udostępnianiem zawartości Portalu stosuje się tzw. cookies.
  • Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    • dostosowania zawartości stron Portalu do preferencji Usługobiorcy oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika Portalu  i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
    • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    • utrzymania sesji użytkownika w Systemie (po uwierzytelnieniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Usługobiorcy. Usługobiorcy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika Portalu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym Usługobiorcy, a tym samym Usługodawca i podmioty przetwarzające będą przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
  • Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach Portalu, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w Portalu z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
  • Portal  korzysta z Google Analytics, usługi analizy internetowej firmy Google Ireland Ltd. („Google”). Przetwarzanie danych Google Analytics ograniczone jest wyłącznie do funkcji pomiarowej. Google Analytics używa określonej formy pliku cookie, która jest przechowywana na komputerze użytkownika i umożliwia analizę korzystania z Portalu. Pliki cookie ustawione w Google Analytics w celach pomiarowych to pliki typu first-party (pliki własne), co oznacza, że ich wartości będą różne dla każdego klienta (czyli nie ma jednego ID pliku cookie Google Analytics, który byłby wykorzystywany na wszystkich stronach korzystających z Google Analytics). Informacje na temat korzystania z tej strony internetowej generowane przez plik cookie są zazwyczaj przesyłane na serwer Google w USA i tam przechowywane.
  • Google wykorzystuje zebrane informacje w imieniu e-Instytucja.pl sp. z o.o. (twórcy Systemu) do analizy korzystania z tej strony w celu tworzenia raportów dotyczących ruchu na stronach internetowych i świadczenia dodatkowych usług związanych z korzystaniem ze strony internetowej i Internetu. Adres IP przesłany przez przeglądarkę w kontekście Google Analytics nie jest łączony z innymi danymi Google.
  • Google Analytics jest wykorzystywane, aby móc analizować i regularnie usprawniać działanie Portalu.
  • W ramach Google Analytics, Google będzie  pozyskiwało te dane jako przetwarzający i tym samym nie miało uprawnienia do ich wykorzystania do celów własnych.
  • Odbiorcą Informacji dotyczącą podmiotów trzecich jest Google Dublin, Google Ireland Ltd, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia, Fax: +353 (1) 436 1001. Google Analytics Warunki usługi: https://www.google.com/analytics/terms/gb.html, Ogólny przegląd zasad bezpieczeństwa i prywatności Google Analytics: https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=en, jak również polityka prywatności Google: https://policies.google.com/privacy?hl=en.
  • Google Analytics można deaktywować poprzez ustawienia Cookies. Użytkownik, dokonując zmiany ustawień przeglądarki, może uniemożliwić przechowywanie plików cookies. Ponadto, może uniemożliwić Google rejestrowanie danych związanych z korzystaniem z strony wygenerowanej przez pliki cookie (w tym adres IP) i przetwarzanie tych danych przez pobieranie i zainstalowanie wtyczki przeglądarki dostępnej na stronie https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en.
  • Maksymalny okres przechowywania używanych plików cookie: do 12 miesięcy.

 

DOSTĘPNE USŁUGI

E-USŁUGI

  • Usługa polega na wypełnieniu formularza elektronicznego, podpisanie go elektronicznie oraz wysłanie na skrytkę ePUAP.
  • Formularze mogą być wypełniane:
    • W Aplikacji –  w trybie offline Aplikacji, połączenie z Internetem wymagane jest podczas wejścia do formularza, aby Aplikacja pobrała jego szczegóły. Następnie połączenie z Internetem potrzebne jest dopiero przy próbie wysłania formularza oraz podpisie dokumentu.
    • W portalu – wyłącznie w trybie online.
  • Dostępność formularzy jest uzależniona od wybranego profilu uwierzytelnionego Użytkownika (osoba fizyczna lub osoba prawna).
  • Każdy wysłany dokument musi zostać podpisany podpisem zaufanym albo podpisem kwalifikowanym elektronicznym.
  • Dane, które są pobrane od Dostawcy Tożsamości w ramach KWT, będą wprowadzone do formularza automatycznie, tj.;
    • W przypadku Użytkownika korzystającego z konta osoby fizycznej (kontekst prywatny), będą to takie dane jak imię, nazwisko oraz PESEL
    • W przypadku Użytkownika korzystającego z konta osoby prawnej (kontekst firmowy),  będą to takie dane jak imię, nazwisko, , NIP lub REGON
  • Na podstawie podanego numeru PESEL Aplikacja uzupełniać będzie dane o dacie urodzenia oraz płci, jeśli będą te dane potrzebne. 
  • Formularz może zostać wypełniony danymi zapisanymi na koncie użytkownika.
  • Formularze sprawdzają poprawność danych, nie można przejść do następnego kroku, jeśli wszystkie obowiązkowe pola nie zostały wypełnione lub jeśli podane dane są niepoprawne. Dla użytkowników dostępna jest pomoc kontekstowa, która ułatwia wypełnienie formularzy. System pomaga zredukować błąd ludzki podczas wprowadzania danych dzięki sprawdzeniu poprawności danych:
    • walidacja numerów telefonu, adresów e-mail, walidacja pól numerycznych z odpowiednią maską (np. liczba całkowita, liczba z dwoma miejscami po przecinku, liczba z czterema miejscami po przecinku, tylko liczby dodatnie itd.),
    • długość numeru oraz suma kontrolna dla PESEL, NIP, REGON, numeru konta itp.,
    • oczekuje dat w określonym formacie DD.MM.RRRR,
    • automatyczne niezbędne przeliczenie według obowiązujących stawek podatku,
    • formularz korzysta z bazy TERYT przy uzupełnianiu pól adresowych.
  • Użytkownik ma możliwość załączenia pliku do wysyłanego formularza, jeśli formularz tego wymaga. Mogą być to pliki o rozszerzeniach .pdf, .xlsx, .docx, .odt .zip lub .7z, .png lub .jpeg, z zastrzeżeniem, że łączna waga załączonych plików nie może przekroczyć 3,5 MB.
  • Niepoprawne dane oraz niewypełnione pola będą oznaczone kolorem czerwonym wraz z komunikatem, jaki błąd wystąpił w danym przypadku.
  • Formularze można przeglądać wszystkie na jednej liście lub posortowane wg kategorii, w której się znajdują: podatki, rolne, sprawy obywatelskie, środowisko, zaświadczenia, transport, budownictwo i nieruchomości, inne.
  • Dane z formularza zostają zapisane w wersjach roboczych automatycznie, po straceniu ostrości z pola, aby można zapisać je i wysłać w późniejszym terminie. Wersje robocze są dostępne w zakładce ‘Robocze’ w systemie, nie przenoszą się pomiędzy Aplikacją mobilną a Portalem. Użytkownik może usunąć wersję roboczą formularza.
  • Wysyłka pisma potwierdzona jest dokumentem Urzędowym Poświadczeniem Przedłożenia (UPP). W przypadku wysłania pisma ogólnego do wielu gmin (dostępne jedynie z poziomu Aplikacji) jednocześnie użytkownik dostaje wiele potwierdzeń UPP.
  • Użytkownik może przeglądać wysłane dokumenty w skrzynce nadawczej. Zakładka Wysłane zawiera wszystkie dokumenty, jakie użytkownik przesłał, niezależnie od urządzenia, z którego korzystał. Dokumenty wysłane z Aplikacji mobilnej oraz z Portalu, będą dostępne w obu miejscach niezależnie od kanału wysłania. System umożliwia użytkownikowi wysłać dokument ponownie, jeśli poprzednio został wysłany z modyfikacją pól w formularzu, które uległy zmianie. Opcja ta jest dostępna po wejściu w konkretny wysłany dokument, gdzie znajduje się opcja “Ponów”.
  • Jeśli wysłanie pisma wymaga opłaty skarbowej, użytkownik jest o tym informowany przed wypełnieniem formularza, w karcie usługi. Użytkownik ma możliwość dokonać płatności za przesłanie dokumentu w Systemie lub dostarczyć potwierdzenie wcześniej wykonanej zapłaty, dla dokumentów które wymagają takiej opcji.

PODATKI I OPŁATY LOKALNE

  • Usługa daje Użytkownikowi dostęp do jego informacji o podatkach i opłatach lokalnych, które są  dostępne u Usługodawcy.
  • Użytkownik zobaczy dane wyłącznie jeśli, jego numer PESEL/NIP lub REGON (w przypadku os. prawnej) widnieje w systemie dziedzinowym Usługodawcy i jest powiązany  z zobowiązaniami Użytkownika wobec Usługodawcy.
  • Zakres wyświetlanych danych, o których mowa w ust. 1 jest zależny od;
    • tego czy numer PESEL/NIP lub REGON Użytkownika widnieje w systemie dziedzinowym Usługodawcy,
    • tego czy Użytkownik jest podatnikiem Usługodawcy,
    • tego czy i jakie Informacje o Użytkowniku zostały wprowadzone do systemu dziedzinowego Usługodawcy,
    • Posiadanej wersji Systemu przez Usługodawcę, mającej wpływ na rodzaj wyświetlanych danych.

 

MOJE PŁATNOŚCI (JEŚLI DOTYCZY)

  • Usługa polega na możliwości dokonania przez Użytkownika opłat za swoje zobowiązania podatkowe/opłaty lokalne  na rzecz Usługodawcy.
  • Informacja o zobowiązaniu Użytkownika jest aktualna na dzień widniejący w Systemie. Data zobowiązania jest wyświetlania na stronie z listą zobowiązań do opłacenia.
  • Użytkownik dokonuje płatności poprzez;
    •  Wybranie jednego albo więcej zobowiązań z listy i dodania ich do koszyka
    • Wybranie metody płatności,
    • Dokonania płatności poprzez operatora płatności.
  • Płatność wykonuje się w zależności od wybranej metody płatności przez jednego z dwóch dostępnych pośredników płatności
    • Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. z siedzibą przy ul. rtm. W. Pileckiego 65 02-781 w Warszawie, KRS: 0000113064, NIP: 526-030-05-17.
    • Blue Media Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie przy ulicy Powstańców Warszawy 6, kod 81-718, KRS: 0000320590, NIP: 585-13-51-185 (jeśli dany operator jest dostępny w ramach Systemu Usługodawcy).
  • Przed dokonaniem płatności za Pośrednictwem Blue Media, konieczne jest wcześniejsze zatwierdzenie Regulaminu Blue Media, który będzie dostępny po wyborze metody płatności udzielanej przez Blue Media (jeśli dany operator jest dostępny w ramach Systemu Usługodawcy.
  • Pośrednicy płatności pobierają prowizję od każdego wykonanego przelewu. Wysokość prowizji jest każdorazowo widoczna przy podsumowaniu płatności przed rozpoczęciem dokonywania transakcji.
  • Po wybraniu metody płatności Użytkownik jest przekierowany na stronę WWW odpowiedniego pośrednika płatności. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działanie oraz możliwe błędy powstałe na tych stronach.

 

POWIADOMIENIA

  • Usługa polega wysyłaniu powiadomień dostępnymi u Usługodawcy kanałami e-mail, sms, lub push w sprawie najważniejszych wydarzeń lokalnych oraz powiadomień o nadchodzących płatnościach.
  • Dostępność kanału powiadomień jest zależna od  wersji Systemu wykorzystywanej przez Usługodawcę.
  • Użytkownik ma możliwość zarządzania obszarami w ramach, których otrzyma powiadomienia. Użytkownik otrzymuje powiadomienia z Systemu gdy:
    • Oznaczy w Systemie zgodę na otrzymywanie powiadomień w określonej kategorii,
    • Oznaczy, jakim kanałem, z obecnie dostępnych, chce otrzymywać powiadomienia,
    • W przypadku wybrania powiadomień o płatnościach, określi terminy, w jakich chce otrzymywać powiadomienia,
    • Uzupełni w systemie swój adres e-mail, by otrzymywać powiadomienia e-mail,
    • Uzupełni swój numer telefonu, by otrzymywać powiadomienia SMS,
    • Zainstaluje Aplikację, by otrzymywać powiadomienia PUSH.
  • Wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  • Usługodawca zastrzega sobie prawo do wyłączenia
    • powiadomień w całości,
    • określonej kategorii powiadomień,
    • określonego kanału powiadomień.
  • W przypadku spełnienia przesłanki z ww. ustępu, Użytkownik otrzymuje powiadomienie e-mail z informacją o wyłączeniu.
  • Korzystanie z usługi „Powiadomienia” jest bezpłatne.

UMAWIANIE WIZYT (JEŚLI DOTYCZY)

  • Usługa polega na umówieniu wizyty Użytkownika u Usługodawcy. Jest to możliwe elektronicznie – użytkownik samodzielnie umawia wizytę, korzystając z usługi „Umów wizytę w urzędzie”.
  • Usługa jest dostępna dla Użytkowników uwierzytelnionych oraz nieuwierzytelnionych.
  • Usługa jest dostępna wyłącznie w Portalu.
  • Użytkownik systemu umawia wizytę w urzędzie poprzez:
    • prawidłowe wypełnienie zgłoszenia w module umawiania wizyt w Portalu,
    • zatwierdzenie wprowadzonych danych, używając przycisku: „Umów wizytę”.
  • Korzystanie z usługi „Umów wizytę w urzędzie” jest bezpłatne.

Umawianie wizyty – korzystanie z usługi

Umówienie wizyty polega na prawidłowym wypełnieniu zgłoszenia, w tym celu użytkownik:

  • Wybiera komórkę organizacyjną, w której chce umówić wizytę,
  • Wybiera wolny termin wizyty z widoku kalendarza,
  • Uzupełnia szczegóły wizyty, w tym podaje:
  • cel wizyty,
  • numer telefonu (o ile zdefiniowany kalendarz ma tę opcję włączoną) – w celu otrzymania potwierdzenia umówienia wizyty bądź ewentualnego kontaktu ze strony Urzędu,
  • adres e-mail (o ile zdefiniowany kalendarz ma tę opcję włączoną) – w celu otrzymania potwierdzenia umówienia wizyty bądź ewentualnego kontaktu ze strony Urzędu,
  • swój adres zamieszkania (nieobligatoryjne).
  • Zatwierdza podane dane za pomocą przycisku „Umów wizytę”.
  • Po dokonaniu umówienia wizyty, na podany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość potwierdzeniem rejestracji wizyty.

Uwagi dodatkowe związane z umówioną wizytą

  • Osoba umówiona na wizytę powinna przybyć punktualnie w miejsce wskazane w potwierdzeniu.
  • Spóźnienie na umówioną wizytę może spowodować zwolnienie terminu i umówienie innej osoby.
  • Godzina rezerwacji wizyty jest określona orientacyjnie. Rozpoczęcie obsługi może ulec nieznacznemu opóźnieniu, w zależności od zakończenia obsługi poprzedniego interesanta.
  • Rezerwacja wizyty dla wielu spraw wymaga uzyskania osobnych rezerwacji dla każdej z nich.
  • Na umówionej wizycie obsłużona będzie tylko osoba podana w zgłoszeniu lub osoba posiadająca pełnomocnictwo/upoważnienie do występowania w imieniu umówionej osoby.
  • Nie będą akceptowane zamiany terminów wizyty z inną osobą/podmiotem, czy odstępowanie terminu umówionej wizyty innej osobie/podmiotowi.
  • Z umówionej wizyty można w każdej chwili zrezygnować lub zmienić datę wizyty, modyfikując ją z poziomu listy umówionych wizyt.
  • Usługodawca ma prawo do odwołania umówionej wizyty, w takim przypadku Użytkownik otrzymuje powiadomienie e-mail wraz z przyczyną odwołania oraz może zaproponować inny termin wizyty.
  • Wizyty umówione w sposób niezgodny z regulaminem wizyt zostaną odrzucone.
  • System umożliwia umawiania wizyt z min. 24 godzinnym wyprzedzeniem.

KONTEKST FIRMOWY (TYLKO DLA OSÓB PRAWNYCH)

  • Usługa jest dedykowana dla Użytkowników, którzy są wpisaniu do rejestru KRS lub posiadają upoważnienie do reprezentowania Podmiotu wpisanego w Rejestrze KRS.
  • Usługa jest dostępna wyłącznie dla Użytkowników Uwierzytelnionych.
  • Usługa daje dostęp upoważnionej osobie fizycznej do wglądu oraz wykonywania czynności dostępnych w systemie w imieniu osoby prawnej.
  • Dostęp do Kontekstu Firmowego jest możliwy, gdy uprawniony Użytkownik złoży wniosek o nadanie dostępu do Kontekstu Firmowego do Usługodawcy – musi być to osoba uprawniona (właściciel/zarząd), upoważnienie dla osoby można cofnąć za pośrednictwem zarządzania uprawnieniami z poziomu systemu w zakładce ‘Kontekst Firmowy’ Uprawniony Użytkownik może zgłosić we wniosku siebie lub inne osoby.
  • Przed otrzymaniem dostępu do Kontekstu Firmowego, wysłany wniosek o nadanie uprawnień do Kontekstu Firmowego musi zostać najpierw zatwierdzony przez Usługodawcę.
  • Usługodawca ma prawo odrzucić wniosek, a tym samym nie udzielić dostępu do kontekstu firmowego gdy;
    • Wnioskodawca nie jest uprawniony do reprezentowania osoby prawnej,
    • Dane we wniosku są niezgodne z danymi w rejestrze Krajowego Rejestru Sądowego.
  • Użytkownik, który otrzymał dostęp do Kontekstu Firmowego może w imieniu osoby prawnej:
    • Nadawać dostęp do Kontekstu Firmowego innym osobom, bez potrzeby ponownego wysyłania wniosku do Usługodawcy oraz zarządzać wprowadzonymi danymi osoby prawnej,
    • Wysyłać dokumenty elektroniczne oraz mieć wgląd do korespondencji elektronicznej wysyłanej z systemu,
    • Odbierać korespondencję w imieniu osoby prawnej (jeśli dotyczy – dostępne tylko dla Portalu).
    • Opłacać zobowiązania,
    • Mieć wgląd do danych podatkowych i lokalnych osoby prawnej,
    • Umówić Wizytę w Urzędzie,
    • Wziąć udział w konsultacji społecznej.
  • Czynności  o których mowa w ust. 7 są zależne od otrzymanych uprawnień.

PORTAL KONSULTACJI SPOŁECZNYCH (JEŚLI DOTYCZY)

 

  • Podstawą prawną regulująca prowadzenie konsultacji społecznych są:
    • ustawa z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym,
    • ustawa z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
    • ustawa z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
    • ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawa o działalności pożytku publicznego i wolontariacie jednostki samorządu terytorialnego.
  • Zgodnie z prawem obowiązkowe dla samorządów jest przeprowadzenie konsultacji społecznych dotyczących czterech obszarów:
    • Uchwalania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    • Zmiany granic gmin lub granic miasta,
    • Tworzenia programów współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi,
    • Ocen oddziaływania inwestycji na środowisko.
  • Poza prawnymi uwarunkowaniami są one przeprowadzane w każdej innej sytuacji, gdy Usługodawca chce poznać zdanie mieszkańców, przedsiębiorców a także instytucji, by lepiej dostosować swoje plany do potrzeb mieszkańców czy innych podmiotów.
  • Usługodawca podejmuje decyzję o zainicjowaniu konsultacji poprzez podjęcie uchwały, w której określa ich przedmiot.
  • Konsultacje mogą mieć formę:
    • Ankiety
    • Opiniowania treści dokumentu
    • Forum dyskusyjnego
  • Usługa jest dostępna dla osób fizycznych oraz osób prawnych. Użytkownik z profilu prywatnego może zobaczyć jakie konsultacje będą dostępne dla niego po przełączeniu na profil firmowy i odwrotnie. 
  • Jeśli Usługodawca tak zarządzi to Konsultacja Społeczna, może zostać wypełniona anonimowo. Przy wypełnianiu konsultacji anonimowych, żadne dane Użytkownika nie są pobierane i Użytkownik zostaje o tym wyraźnie poinformowany.
  • Użytkownik może wziąć udział  konsultacji społecznej jako użytkownik uwierzytelniony lub nieuwierzytelniony (o ile konsultacja została skonfigurowana przez Usługodawcę jako publiczna – dostępne tylko w Portalu)..
  • Usługodawca zastrzega sobie prawo do usuwania treści niezgodnych z postanowieniami niniejszego regulaminu. W szczególności zabrania się publikowania wpisów:
    • Sprzecznych z prawem, uznanych powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe, obraźliwych względem innych.
    • Propagujących przemoc lub nawołują do nienawiści.
    • Zawierających wyrazy uznawane powszechnie za wulgarne, obraźliwe i obsceniczne.
    • Zawierających treści reklamowe lub wykraczają poza sferę nieodpłatnej działalności społecznej (np. służących celom prowadzenia działalności gospodarczej).
    • Niezgodnych z tematyką: podstrony, ogłoszenia o konsultacjach, ankiety, formularza, wątku itp.
    • Mających na celu agitację polityczną.
    • Naruszających obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia.
  • Usługodawca uprawniony jest do blokowania uczestnictwa w interaktywnej części Portalu Konsultacji Społecznych w stosunku do osób naruszających postanowienia regulaminu bez podawania uzasadnienia.
  • Usługodawca nie przekazuje ani nie użycza danych użytkowników Portalu Konsultacji Społecznych innym osobom lub instytucjom, za wyjątkiem sytuacji, gdy dzieje się to za wyraźną zgodą lub na życzenie użytkownika, którego dane dotyczą lub też na żądanie uprawnionych organów państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań.
  • Korzystanie z usługi „Portal Konsultacji Społecznych” jest bezpłatne.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  • Użytkownik korzysta z Systemu na własne ryzyko i odpowiedzialność oraz ponosi pełną odpowiedzialność za swoje działania i zaniechania.
  • Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
    • niepoprawnie wpisane dane przez Użytkownika,
    • brak dostępu do sieci Internet albo ograniczenia w jego dostępności,
    • ograniczenia lub/i nieprawidłowe działanie oprogramowania albo urządzeń należących do Użytkownika lub osób trzecich, które stanowią podstawę do korzystania z Usług,
    • poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, które spowodowane zostały na skutek ujawnienia hasła do konta Użytkownika, które nastąpiły z jego winy,
    • poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, które spowodowane zostały na skutek jego działań i zaniechań, w szczególności poprzez nieprawidłowe korzystanie z Usług,
    • poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, który naruszył prawo bądź postanowienia Regulaminu, a któremu Usługodawca, usunął albo zablokował konto,
    • poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, które spowodowane zostały na skutek działania lub zaniechania osób trzecich niezwiązanych warunkami Umowy, a na które nie miał wpływu Usługodawca,
    • poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, które spowodowane zostały na skutek zaistnienia siły wyższej,
    • poniesione szkody jak i utracone korzyści przez osobę trzecią na skutek działań lub zaniechań Usługobiorcy,
    • poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, na skutek przekazania danych osobowych Użytkownika podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa do ich przetwarzania,
    • hiperłącza odsyłające do stron internetowych osób trzecich. Strony te należą i są zarządzane przez ich administratorów bądź odpowiednio usługodawców. Usługodawca nie odpowiada za dostępność oraz jakość tych stron.
  • Usługodawca nie ma wpływu na to, w jaki sposób Użytkownik zarządza swoim kontem w Portalu lub Aplikacji.
  • Usługodawca w przypadku otrzymania urzędowego zawiadomienia albo uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze udostępnionych danych, w tym danych osobowych przez Użytkownika, skontaktuje się z Usługobiorcą w celu wyjaśnienia sprawy oraz nakaże usunięcie danych lub/i zablokuje konto albo w ostateczności usunie konto z Systemu. Usługodawca w tym celu kieruje się przepisami prawa i procedurą blokowania zgłoszonego naruszenia, która go obowiązuje przepisami prawa.
  • Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieuprawnioną zmianę danych lub dostęp do informacji przeznaczonej dla Usługobiorcy przez osoby trzecie, przy użyciu oryginalnych identyfikatorów Usługobiorcy, w tym jego danych identyfikacyjnych wykorzystywanych do uwierzytelniania KWT.
  • Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z obowiązujących przepisów prawa, Usługodawca nie odpowiada za szkody powstałe w związku z korzystaniem z Portalu lub Aplikacji bądź w związku z niewłaściwym działaniem, błędami, brakami, zakłóceniami, defektami, opóźnieniami w transmisji danych, wirusami komputerowymi, awarią linii lub Systemu Teleinformatycznego (np. ePUAP) lub nieprzestrzeganiem postanowień Regulaminu przez Usługobiorcę.

 

PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

  • Wszelkie prawa do treści zawartych w Systemie oraz będących składnikiem Usług, przysługują Usługodawcy lub osobom trzecim, które wyraziły zgodę na rozpowszechnianie ich przez Usługodawcę na warunkach określonych w Regulaminie.
  • Użytkownikowi przysługuje prawo do korzystania z treści zawartych w Systemie oraz będących składnikiem Usług wyłącznie na warunkach określonych niniejszym Regulaminem i wyłącznie w zakresie użytku osobistego.
  • Żaden fragment publikacji (zawartość taka jak: tekst, grafika, logotypy, ikony, obrazy, zdjęcia, pliki audio, wideo, pliki z danymi, prezentacje, programy oraz wszelkie inne dane) prezentowany w Systemie nie powinny być powielane lub rozpowszechniane w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniego zezwolenia Usługodawcy.

TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO

  • Reklamacje związane ze świadczeniem przez Usługodawcę Usługi drogą elektroniczną oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Systemu mogą zostać złożone przez Użytkownika:
  • pisemnie na adres: Urząd Miejski w Krzyżu Wielkopolskim, ul. Wojska Polskiego 14, 64-761 Krzyż Wielkopolski lub
  •  w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: egmina@krzyz.pl.
  • Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
  • informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady lub nieprawidłowości;
  • żądania oraz
  • danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  • Ustosunkowanie się do reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację zostanie przekazana w taki sam sposób, w jaki reklamacja została złożona.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    • Usługodawca udostępnia treść Regulaminu przed rozpoczęciem świadczenia Usług. Regulamin może zostać okazany także w inny sposób, na indywidualne żądanie osoby, jeżeli ma ona problemy z wyświetleniem bądź przeczytaniem Regulaminu. W tym celu należy skontaktować się z działem pomocy technicznej.
    • Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. Każdy dokument oznaczony jest datą, od której obowiązują jego postanowienia.
    • O każdej, istotnej zmianie warunków Umowy, Użytkownik zostanie poinformowany na co najmniej 7 dni przed planowanym wejściem w życie nowego regulaminu.
    • W przypadku nie zaakceptowania nowej treści Regulaminu, Użytkownik przestanie otrzymywać powiadomienia.
    • W przypadku zmiany Regulaminu, Użytkownik ma prawo rozwiązać Umowę do czasu planowanego wejścia w życie nowego regulaminu.
    • Usługodawca świadczy Usługi polegające także na przechowywaniu danych dodawanych przez Użytkowników. Usługodawca wyłącznie je przechowuje i umożliwia ich transmisję na potrzeby świadczenia Usług i na zasadach określonych w Regulaminie.
    • W przypadku odnotowania przez osobę trzecią naruszenia prawa jest ona zobowiązana do kontaktu z Usługodawcą  i przesłania wiarygodnej wiadomości lub urzędowego zawiadomienia o bezprawnym charakterze udostępnionych danych, w tym danych osobowych.
    • W razie zmiany lub unieważnienia wskutek prawomocnego orzeczenia sądu któregokolwiek z postanowień Regulaminu, pozostałe jego postanowienia pozostają wiążące dla Użytkownika.
    • Usługodawca zapewnia działanie Systemu, którym się posługuje w taki sposób, że Użytkownik może nieodpłatnie zakończyć w każdej chwili korzystanie z Usługi.
    • Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili z Systemu.
    • W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, w szczególności do składania oświadczeń woli w postaci elektronicznej, stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego oraz innych ustaw obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
    • Regulamin obowiązuje od dnia 1 listopada 2021 r.

 

 

Pliki cookies

Nasz portal (Portal) korzysta z plików cookies, potocznie nazywanych ciasteczkami. Używamy ich w celu dostosowania zawartości Portalu do preferencji użytkownika (Użytkownika). Możesz zezwolić na wykorzystywanie przez nas wszystkich plików i przejść do Portalu – korzystając z przycisku „Akceptuję cookies”.

Korzystając z przycisku „Odrzucam opcjonalne” możesz wskazać, że nie chcesz akceptować żadnych plików cookies, w związku z czym przechowywane będą tylko te, które są niezbędne do działania Portalu.

Możesz dostosować wykorzystywanie plików cookies do swoich preferencji, zaznaczając wybrane przez siebie cele przetwarzania plików cookies - korzystając z przycisku „Ustawienia cookies”.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce cookies oraz w Polityce prywatności.

Panel dostosowania cookies

Portal korzysta z plików cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania oraz dostosowania go do preferencji użytkownika (cookies statystyczne, wydajnościowo-analityczne i funkcjonalne).

Administratorem Państwa danych osobowych jest: Burmistrz Krzyża Wielkopolskiego, ul. Wojska Polskiego 14, 64-761 Krzyż Wielkopolski.

Ustawienia cookies

Ułatwienia dostępu: